
Antalya Turizmine Bayram Dopingi! Kurban ve Pfingsten Birleşimi
Antalya turizmi, Kurban Bayramı ve Hristiyanların önemli bayramlarından Pfingsten'in aynı döneme denk gelmesiyle büyük bir hareketlilik yaşamaya hazırlanıyor. Turizmciler, bu durumun sektöre önemli bir doping etkisi yapacağını ve yoğun bir sezon beklediklerini belirtiyor. Erken rezervasyonlarda artış gözlemlenirken, özellikle Avrupa'da yaşayan Türklerin bu tatil fırsatını değerlendireceği öngörülüyor.
Turizmde Bayram Bereketi
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, yılın ilk üç ayında yaşanan düşüşün Nisan ayıyla birlikte telafi edildiğini ve turizm sektörünün yeniden canlandığını ifade etti. Kavaloğlu, Ramazan Bayramı, Paskalya, Hollanda Kral Günü ve Rusların bağımsızlık haftası gibi farklı tatil dönemlerinin ardından Kurban Bayramı'nın gelmesiyle sezonun hareketli bir şekilde devam edeceğini vurguladı.
Kavaloğlu, Kurban Bayramı rezervasyonlarının başladığını ve Antalya'nın iklim şartlarının Ramazan Bayramı'na göre daha uygun olması nedeniyle bu bayramın daha yoğun geçeceğini öngördüklerini söyledi. Ayrıca, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne uzatılması talebinde bulunarak, bu kararın iç pazardan da ciddi bir ivme sağlayacağını belirtti.
- Ramazan Bayramı ve Paskalya'nın ardından Kurban Bayramı da turizmi canlandırıyor.
- Kurban Bayramı rezervasyonları başladı, Antalya'da yoğunluk bekleniyor.
- Tatilin 9 güne uzatılması talebi, iç pazardan da destek bekleniyor.
Pfingsten ve Kurban Bayramı Birleşimi
AKTOB Başkanı Kavaloğlu, Kurban Bayramı ile Pfingsten tatilinin birleşmesinin özellikle Avrupa'da yaşayan Türkler için uzun bir tatil fırsatı sunduğunu ve bu durumun Antalya turizmine olumlu yansıyacağını ifade etti. Kavaloğlu, "Avrupa'da yaşayan Türkler için Pfingsten ve Kurban Bayramı tatili, birlikte ciddi uzun dönem tatili olacak. Açıkçası en çok oradan yoğunluk bekliyorum" dedi.
Hedef 18 Milyon Turist
Antalya'nın 2025 yılı için 18 milyon turist hedefi olduğunu hatırlatan Kavaloğlu, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılması durumunda bu hedefe ulaşmanın daha kolay olacağını söyledi. Kavaloğlu, "Geçen sene 17 milyonu yakalamıştık transit yolcularla birlikte. Bu yıl 18 milyonu yakalama hedefimiz devam ediyor" diye konuştu.
5 yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar ise, turizmin Nevruz, Ramazan ve Paskalya bayramlarıyla açıldığını ve şu anda Belek bölgesinin çok iyi durumda olduğunu belirtti. Çağlar, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasının ve erken açıklanmasının iç turizm hareketliliği açısından olumlu etkileri olacağını vurguladı.
Mayıs ayında Rus pazarının da canlandığını açıklayan Çağlar, "Rusların Zafer Bayramı var. Onunla beraber Rusya'dan güzel rezervasyon geldi. Şu an otellerde en fazla turist Rusya'dan" dedi.
Antalya turizmi, Kurban Bayramı ve Pfingsten tatillerinin birleşimiyle önemli bir fırsat yakalamış durumda. Sektör temsilcileri, bu durumun hem iç pazarda hem de dış pazarda hareketliliği artıracağını ve 2025 yılı hedeflerine ulaşmada önemli bir rol oynayacağını düşünüyor. Erken rezervasyon fırsatlarını değerlendirmek ve bu bayram coşkusunu Antalya'da yaşamak isteyenler için kaçırılmayacak bir dönem başlıyor.